Boliviaaaa!! - Reisverslag uit Villa Tunari, Bolivia van Wivien Langendijk - WaarBenJij.nu Boliviaaaa!! - Reisverslag uit Villa Tunari, Bolivia van Wivien Langendijk - WaarBenJij.nu

Boliviaaaa!!

Door: Wivien

Blijf op de hoogte en volg Wivien

07 Januari 2015 | Bolivia, Villa Tunari

Hola liebe leute! Sorry ik ben niet zo goed in dit bijhouden, wil alles veel te uitgebreid typen en dan heb ik geen zin meer dus vandaar dat dit pas mn tweede bericht is. Wel allemaal nog een gelukkig nieuwjaar gewenst allemaal!!!
Even een hele snelle samenvatting:

In Cusco: 5 weken gezeten met een familie, elke ochtend Spaanse les en ´s middags project in een ziekenhuis. Viel eerst beetje tegen want familie was niet heel enthousiast en project beetje saai, was ook in een hele luxe kliniek dus was beetje zelfde als in NL en dat was niet helemaal mn bedoeling van het project. Maar werd wel steeds leuker aan het eind. De sacred valley bezocht, met de mooie Incaruïnes. En ook de Salkantaytrek naar Machu Pichu gedaan! 4 dagen lopen door een hele mooie bergpas met als hoogste top 4900m en op dag 5 Machu pichu. Hele leuke groep en hele vette tocht!

Toen vertrokken naar Arequipa, zonnige stad dicht bij de Colca Canyon. Hier, CC, gingen we drie dagen door heenlopen en in hutjes slapen en helemaal van de natuurgenieten... (nature nature Bentie ;)
Vervolgens naar de kust omdat we die niet meer gingen zien, Chala waar we heerlijke visjes hebben gegeten, gezwommen hebben en mijn haar is geknipt met een bureauschaar... wel in de kapsalon zowaar..

Daarna volgde de entré in Bolivia door de Salar de Uyuni, met een groep van 6 en een guide met een 4X4 over de Salar gecrosst met alle andere toeristen. Hoewel de Salar echt super mooi was en echt bizar hoe groot deze zoutvlakte is met allemaal coole flamingos en vicunas vond ik het wel beetje gek dat je zo in de auto zit, uitstapt (met alle andere 20 autos) foto´s maakt en even rondneust en weer naar het volgede punt... maar tja iedereen wilt het natuurlijk zien en wandelen daar is niet echt een optie: meer dan 4000m hoog, heel veel wind, geen schaduw, niets. >Toch worden er wel marathons gehouden. :O

In Bolivia hebben we tot nu toe Potossi, een mijnstadje en Sucre, voormalige hoofdstad van het land bezocht. Het bezoek aan de mijn, die nog wordt gebruikt en waarbij de omstandigheden nogsteeds heel slecht zijn was heel indrukwekkend.

We zijn nu trouwens in Villa Tunari in provincie Cochabamba beland, hier is over 3 dagen de bruiloft van Yvy (yvonne) en Cesar. Is een klein dorpje in de jungle, waar eigenlijk geen wasserij zelfs is, hihi kwamen we aan met onze 6 kilo was van een paar weken. Hiervoor trachtten we op Jezuïtenmissie te gaan in het zuid oosten, echter strandden we snel omdat we op zaterdag weg wouden uit het eersten Jezuïten dorpje (praktisch enkel een kerk te bezichigen)een de bus ging pas op maandag weer... meeeh dus toen gingen we naar Santiago de chiquitos, waar niets over in de Trotter stond buiten 1 regel: missiepost in de bergen.
Maar dit bleek een verborgen schat te zijn waar zelfs de reisgidsen niets over wisten. Maar met blijkbaar een uniek ecosysteem met een ´droog tropenwoud´.... met watervalletjes en een ´rio caliente´, en natuurlijke baden. En een heel mooi uitzicht en dat allemaal op loopafstand. Alleen door vakantieseizoen voor de Bolivianen konden we eerst geen hostelplek vinden alleen daar was Santiago onze redder, een jongen/man van 32 wiens grootouders een van de eerste bewoners waren van Santiago en een heel groot huis met grond bezaten. Hij heeft toen een hostel voor ons gefixt (door koffers van een vriend van hem uit een kamer te halen;) en we gingen toen met hem en nog wat andere vrienden en touristen van hem eten. Was heel gezellig, met veel goede verhalen van Santi en aan het einde hebben we mogen meemaken hoe enthousiast ze van karaoke kunnen worden. Was heel grappig.

oekeee dat was de update weer meer details kunnen in reallife worden verkregen:)

xxxxx liefs Wivien

• 07 Januari 2015 - 17:58

Maaike:

Hey Wivien,

Jij ook een gelukkig nieuwjaar! Leuk dat je weer even de tijd hebt gevonden voor een update. En soms zijn inderdaad de minst ontdekte plekjes de mooiste!

Geniet ervan, voor je het weet is het alweer voorbij.

Liefs uit Rotterdam,

Maaike

• 09 Januari 2015 - 22:20

Denise:

Veel dank voor de inspirerende update! De hit bij Santiago de Chiquitos klinkt zoals een paradijs. Veel plezier met de bruiloft. We kijken uit naar de reallife aanvulling! Groetjes uit Leiden.